ریل آرام بند گوفیکس

ریل آرام بند گوفیکس

ریل آرام بند گوفیکس

قبل از حضور ریل در بازار جهت حرکت کشو با ایجاد شیار در بدنه کناری آن مکانیزم حرکتی کشو ایجاد می شد. پس از آن اولین ریل هایی که در بازار تولید شد ریل غلتکی بود. ریل های غلتکی قدرت تحمل وزن کمی داشته و به کمک غلتک هایشان باعث حرکت ریلی کشو می شدند. امروزه از این نوع ریل بیشتر در کشوهای تزیینی مانند کشو میز تلوزیون یا عسلی استفاده می شود چرا که این کشوها نیاز به تحمل بار ندارند و صرفا برای تزیین ساخته شده اند.

پس از ریل های غلتکی ریل ساچمه ای تولید شد که بسیار محبوب خانه داران و کابینت سازان شده است. این ریل در ساخت کشو کابینت مورد استقبال بی نظیری قرار گرفته است. ریل ساچمه ای در دو نوع دو تکه و سه تکه تولید شده است که نوع سه تکه آن قدرت تحمل وزن بالاتری داشته و در برخی مدلهای آن در عمق بیشتری قابلیت نصب دارد.

همانطور که از نام این محصول پیداست این محصول دارای سه تکه می باشد که با حرکت ساچمه های ریزی که درون این محصول تعبیه شده است این ریل حرکت می کند. این محصول با دارا بودن یک پمپ فنری در انتها قابلیت آرام بند یافته است.

ریل آرام بند گوفیکس

سیستم آرامبند یکی از انواع ریل ساچمه ای است که برای کم شدن صدا در محیط خانه و دفاتر کاری کاملا مناسب است.
نحوه ی عملکرد این مدل از ریل ها به صورتی است که سرعت حرکت کشو را کاهش داده،
و از محکم بسته شدن آن جلوگیری می کنند.

ریل آرام بند گوفیکس که در ادامه به معرفی آن می پردازیم نیز دارای این مزیت است.
طول این ریل در حالت بسته 50 سانتی متر بوده که پس از باز شدن 47 سانتی متر به آن اضافه می شود.
ریل ساچمه ای سه تکه آرامبند را می توان در کشوهای بزرگ و عمیق نصب کرد.

قطر زیاد ریل و ورق های به کار رفته در این مدل به آن قابلیت تحمل وزن بالا را داده است،
و به ما امکان قرار دادن کالاهایی با وزن سنگین را داخل کشو می دهد.
جنس فولادی ریل منجر به افزایش استحکام آن شده است.

ریل آرام بند گوفیکس با رنگ استیل تولید می شود.
به دلیل وجود سه تکه در این ریل ساچمه ای دسترسی به انتهای کشو با سهولت بیشتری برایمان امکان پذیر است.
دو ضامن نگهدارنده بر روی انواع ریل های ساچمه ای قرار گرفته است.
این ضامن ها مانع از افتادن کشو شده و ایمنی را افزایش می دهد.

این ریل را در لوازم مختلفی از جمله کشو کابینت آشپزخانه، کمد دیواری، انواع میز مطالعه و کار، کشو دراور و بسیاری کالاهای دیگر می توان به کار برد.

منظور از ریل آرام بند گوفیکس چیست؟
شاید برای شما هم پیش آمده است که درب کشو را ناگهانی بسته اید و صدای گوشخراشی ایجاد کرده است. یا با بسته شدن درب کشو انگشت شما بین درب گیر کرده است. برای ایجاد حرکت آرام و روان کشو ریل ساچمه ای را مجهز به آرام بند می کنند. بدین صورت که در انتهای بدنه این نوع ریل پمپ نصب کرده و شدت حرکت درب با برخورد به پمپ آرام شده و درب به آرامی بسته می شود. به این سیستم حرکت آرام بند می گویند.

طول ریل ریل آرام بند گوفیکس
این دو محصول دارای طولی در سایزهای مختلف ۳۰-۳۵-۴۰-۴۵-۵۰-۵۵-۶۰ می باشند. بیشترین سایزی که مورد استفاده کابینت سازان است سایز ۵۰ می باشد چرا که اکثر کابینت ها عمقی ۵۰ سانتی دارند.

میزان تحمل وزن
این محصول با قطر مناسب و ضخامت خوب خود قدرت تحمل بار تا ۳۰ کیلوگرم را دارد که در این حالت می توان حجم خوبی وسیله در کشو قرار داد. ضخامت خوب فلز این ریل باعث جلوگیری از عدم تعادل و بهم ریختن تنظیم کشو می شود و تمام وسایل بدون تکان خوردن در جای خود باقی می مانند.

مزیت سه تکه ای ریل آرام بند گوفیکس
یکی از ویژگی های کارآمد این ریل سه تکه بودن آن است. این قابلیت سبب می شود که بتوانیم کشو را به طور کامل تا انتها خارج کنیم و تمامی فضای آن دسترسی داشته باشیم.

نوشته های مرتبط

کلمات کلیدی را وارد نمایید